Dla kogo
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które wykorzystują lub
będą wykorzystywać program MS Access do gromadzenia i
przechowywania danych. Skierowane jest również do osób, które w
swojej pracy przetwarzają dane i tworzą raporty na podstawie
danych.
Cele szkolenia i korzyści z uczestnictwa
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili
wykorzystywać w praktyce program MS Access do przechowywania
danych. Wyszukiwanie informacji tworzenie raportów nie będzie
problemem. Uczestnicy nauczą się importować dane do Accessa z
innych źródeł oraz projektować własne tabele i proste bazy
danych.
Zakres merytoryczny
Najważniejsze informacje o bazach danych i programie MS Access
Przechowywanie danych – dlaczego Access a nie Excel
Najważniejsze elementy bazy danych – tabele, kwerendy,
formularze i raporty
Przygotowanie danych
Wprowadzanie i wyszukiwanie danych Wprowadzanie danych
bezpośrednio do tabeli
Import danych do Accessa ze źródeł zewnętrznych (Excel, plik
tekstowy)
Tabele połączone
Tworzenie formularzy do wprowadzania i przeglądania danych
Sposoby wyszukiwania informacji – stosowanie filtrów
Kwerendy w MS Access Jak uzyskiwać informacje z bazy danych za
pomocą kwerend
Szybkie tworzenie wydajnych kwerend
Kwerendy wybierające i grupujące
Raporty w MS Access Prezentowanie danych za pomocą raportów
Przygotowanie raportów do wydruku
Wydruk etykiet adresowych na podstawie danych z bazy
Wprowadzenie do projektowania i tworzenia baz danych w programie
MS Access Projektowanie tabel – właściwości pól
Relacje (powiązania) pomiędzy tabelami
Klucze
Formularz startowy i opcje uruchamiania bazy
Metody prowadzenia zajęć
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Uczestnicy
wykonują ćwiczenia, aby utrwalać nabywaną wiedzę. Duży nacisk
położony jest na praktyczne wykorzystywanie poznawanych narzędzi
w codziennej pracy. |